Metmax swoimi korzeniami sięga 1978 roku. Wtedy to założyciel firmy Leszek Zieliński porzucił państwową posadę w zakładach lotniczych na Okęciu i z powodu braku kapitału zaczął od "obrabiania banków" – produkował klucze do sejfów. Niebawem firma zaczęła produkować płyty grzejne do pływających kuchni dla przemysłu okrętowego. Leszek Zieliński nawiązał też współpracę z zagranicą – dorabiał śruby dla niewielkich szwedzkich jednostek pływających. Stan wojenny przerwał te kontakty. Rozpoczęła się wtedy produkcja dla motoryzacji.
W 1987 roku do Leszka dołączył syn Piotr. Firma przekształciła się w rodzinną spółkę. Ruszyła produkcja krzyżaków przegubu na masową skalę. Zatrudnienie w firmie wzrosło z kilku do kilkudziesięciu osób.
Transformacja polityczna i gospodarcza zahamowała ten rozwój. Firma musiała przestawić się na nowe tory gospodarki rynkowej, nastąpiło wiele wymuszonych sytuacją zewnętrzną zmian. Rozszerzono asortyment o wały napędowe, podpory wałów, akcesoria gumowe, pojawiła się usługa naprawy wałów. Rozbudowano zakład.
W 2001 roku Met-Max dokonał przejęcia firmy KOBEX z Tczewa – wiodącego wówczas producenta wałów napędowych w Polsce. Poszerzyło się grono odbiorców – sprzedajemy nasze towary indywidualnym klientom, odbiorcom hurtowym, kopalniom i elektrowniom oraz z sukcesem startujemy w przetargach organizowanych przez zakłady komunikacji miejskiej i wojsko.
W 2007 roku powstała nowa spółka Metmax Sp. z o.o. Spółka Komandytowa, której wspólnikami zostali Met-Max Sp. J. Zielińscy i Skupińscy. Na bazie dotychczasowych doświadczeń i nowych pomysłów, firma zaprojektowała i wybudowała od podstaw nowoczesny zakład w strefie przemysłowej w Grodzisku Mazowieckim. Poprawił się dojazd, zakres i standard oferowanych usług. Teraz na miejscu możemy obsłużyć nawet największe samochody. Klient może rozczepić na naszym parkingu naczepę lub pozostawić samochód na czas naprawy.
Dzięki lokalizacji w strefie przemysłowej Grodziska, w bezpośredniej bliskości węzła Tłuste autostrady A2 dojazd do Metmaxu stał się szybki i bezproblemowy. Nasza lokalizacja jest niezwykle wygodna szczególnie dla wszystkich pojazdów pracujących przy budowie obwodnicy Warszawy autostrady A2.